Klarna ble grunnlagt i 2005 med en klar ambisjon om å få slutt på utrygg netthandel. I dag er selskapet en av Europas største banker, kjent for enkle, sikre og smidige betalingsløsninger.Med mer enn 5 000 medarbeidere i hele 45 markeder, er Klarna løsningen for over 150 millioner aktive kunder og 450 000+ bedrifter. Klarna tilbyr kortbetaling, faktura og delbetaling, og gir dermed kundene mulighet til å selv bestemme når og hvordan de ønsker å betale.
Bildegalleri
Klarna Norge AS, Firmainformasjon
Offisiell informasjon
Juridisk navn
KLARNA NORGE AS
Selskapsform:
Aksjeselskap
Stiftelsesdato
08.04.2010
Org.nr:
995515164
Aksjekapital
100000
Omsetning.
-
Firmaskatt
-
NACE-bransje
70.220 Bedriftsrådgivning og annen administrativ rådgivning
Blir nå krevd betaling for en vare jeg aldri har mottatt. Når man ringer sier de at de skal "eskalere" saken og så hører man ingenting før de plutselig har funnet ut at saken er løst. Ingen vare mottatt på nytt igjen purring om betaling for noe jeg aldri kommer til å få... Styr langt unna!
Vegard Thise
moreThanAYearAgo
De sender ikke faktura, men er raske med purring. De er umulige å få tak i.
Thomas Pedersen
moreThanAYearAgo
Lite hjelpsomme i forhold til å få tilbake penger man har betalt via netthandel.
Desverre langt fra tryggheten til PayPal, når det gjelder sikkerhet for DINE penger..
Odin Allrmarson
moreThanAYearAgo
Brukte Klarna da jeg trodde det var en enklere betalingsløsning. Deres model er pengeutpressing og saftige gebyrer. Dette skjer via korte utløpsdatoer gjennom posten. For meg ble dette problematisk først da ingen hensyn ble vist i fellesferien.
Alex Vadim Bohnhorst
moreThanAYearAgo
Jeg har bare positive opplevelser med Klarna, hyggelige og serviceinnstilte kundekonsulenter. Har skjedd at jeg har sendt tilbake pakker og likevel fått purring på faktura. Når jeg ringer opplever jeg dem som løsningsorienterte og de har fikset det jeg har problemer med hver gang.
Pernille Westberg
Marius
moreThanAYearAgo
Har venta på retur av penger for en pakke en jeg leverte tilbake i starten av juli, etter 6 henvendelser er det fortsatt samme fjaset på kundeservice som sier de skal sende saken videre og ringe meg opp samme dag.. og det gjør de selvfølgelig aldri Bare unskyldninger og fraskyving av ansvar fra dette firmaet, saken min går til både forbruker råd og advokat
responseFromCompany
Hei Marius,
Selvfølgelig skal du få den servicen du behøver! For å kunne gjennomføre tilbakebetaling av penger behøver Klarna litt informasjon om deg som kunde. I visse tilfeller er det butikken selv som står for tilbakebetaling, jeg hjelper deg gjerne med denne saken og du er velkommen til å kontakte meg direkte (henriette.roed@klarna.com) med et fakturanummer eller personnummer, så greier vi ut dette!
Ønsker deg en fortsatt fin dag!
Med vennlig hilsen Henriette på Klarna
Caroline
moreThanAYearAgo
Dessverre bruker flere av mine favoritt nettbutikker Klarna som faktureringsselskap. Jeg får hver eneste gang fakturaer og/eller purringer på varer jeg har sendt tilbake for flere uker siden. Det skal virkelig ikke være min jobb å samkjøre nettsidene med Klarna. Siden dette kun gjelder Klarna og ingen andre faktureringselskaper jeg er i kontakt med, velger jeg å skylde på de og ikke nettsidene. Skjerp dere!!!
responseFromCompany
Hei Caroline! Vi vil gjerne hjelpe deg med å se nærmere på hva som kan ha skjedd med dine fakturaer. Om saken din fortsatt ikke er løst, så er du velkommen til å maile ditt fakturanummer til moa.eriksson@klarna.com eller ringe oss direkte på 21 01 89 91.Selvfølgelig skal du få den hjelpen du trenger. Jeg ønsker deg en fortsatt fin dag! Med vennlig hilsen Moa på Klarna.
Bente Agerup
moreThanAYearAgo
Styr unna Klarna. Useriøst.
Marius Larsen
moreThanAYearAgo
Kundeservice mailen kommer i retur der det står at mailen ikke er i bruk. Prøver meg på kundeservice på telefon der di sier det tar 30 min venting. Sist gang jeg hadde en sak med klarna betalte jeg bare,for en vare jeg ikke hadde fått bare for å bli ferdig med hele klarna. Ser jeg at klarna er nevnt i sammenheng med et kjøp i dag dropper jeg heller å kjøpe varen bare for å slippe evt å måtte ha noe med dem å gjøre..
Jan-otto Rasmussen
moreThanAYearAgo
ikke mottat bestilte varer ring meg
Magnus Hafsteinsson
moreThanAYearAgo
Klarna oppleves som svært useriøst firme, med oppdikted kjøp og innhenting av privat informasjon fra Experian ut i fra falsk fakturering. ( Krenking av privatlivet) Det er en gåte hvordan de klarer at kople sammen mitt navn- persnr- adress og min e-mail.
anonymousUser
moreThanAYearAgo
Jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg har brukt Klarna en stund. De har hele tiden vært hyggelige å snakke med. Meget forståelses full når jeg spurte om en mnd utsettelse på regning.
Knut Fredheim
Skuffet 89'er...
moreThanAYearAgo
Liker ikke klarna i det hele tatt! De reklamerer for at man kan delbetale til en minstesum hver mnd, og dette benyttet jeg meg av, uheldigvis. Har absolutt INGEN betalingsanmerkninger. Og etter å ha betalt ned hele beløpet skulle jeg bestille julegaver på nettet. Det at jeg vil ha faktura/konto isteden for å kjøpe på oppkrav eller visa får jeg nemlig ikke lov til lengre! De begrunner det med at jeg har fått for mange fakturaer fra klarna og kan desverre ikke akseptere betalingsmetoden!! Dette var snakk om usle 500kr...........
responseFromCompany
Hei,
Takk for feedback!
Det stemmer at Klarna har kredittgrense som utregnes på bakrunn av ulike faktorer. Du kan blir nektet kjøp til tross for høy inntekt og er uten anmerkninger fordi det er helhetsbildet som vurderes. Har man nådd sin maksgrense må noe utestående betales før nye kjøp kan gjennomføres.
Du er velkommen til å kontakte meg direkte: henriette.roed@klarna.com dersom du har ytterligere funderinger rundt kreditt, og skulle det være slik at alt utestående er nedbetalt kan vi se på om det finnes andre årsaker til at kreditt ikke ble godkjent ved dette kjøpet.
Jeg ønkser deg en fortsatt fin dag! Med vennlig hilsen Henriette på Klarna
heggos
moreThanAYearAgo
Jeg skulle få refundert pengene for en ødelagt pc. Dette er mange måneder siden. De stiller spsielle krav fordi pengene skal sendes fra Sverige. At noen gang får pengene igjen er usikkert, slik situasjonen ser ut i dag. Møkkabutikk,spør du meg. Karakter med 10 minuser bak.