Om Scandinavian Photo AS
Vi hjelper deg å ta bedre bilder! Utstyr, inspirasjon, kunnskap og råd innen fotografering og video!
Vi hjelper deg å ta bedre bilder! Utstyr, inspirasjon, kunnskap og råd innen fotografering og video!
Juridisk navn | SCANDINAVIAN PHOTO AS |
Selskapsform: | Aksjeselskap |
Stiftelsesdato | 28.03.2000 |
Org.nr: | 981920775 |
Aksjekapital | 2900363 |
Omsetning. | - |
Firmaskatt | - |
NACE-bransje | 47.781 Butikkhandel med fotoutstyr |
Bo Anders Halvarsson | Daglig leder |
Bo Anders Halvarsson | Styrets leder |
Atle Knag
mer enn ett år siden
STYR UNNA - STYR UNNA - STYR UNNA
Kjøp nr 1:
Februar 2018, jeg handlet for kr 4968,- Scandinavian Photo reklamerer med stor skrift at det er fraktfritt ved kjøp over kr 1000,-
Hva skjedde da?
Regningen ble kr 5047,- med frakt.
Frakten ble trukket etter kontakt med Scandinavian Photo.
Kjøp nr 2:
Betalte fakturaen på riktig måte, hjalp ikke. Sendte betalingsbekreftelse fra bank, hjalp ikke. Uansett ble det sendt til inkasso.
Scandinavian Photo bruker et regnskapsbyrå som heter Arvato. De er fullstendig udugelig. I samme konsernet som Arvato er inkassobyrået Gothia. Mellom disse er det tett samarbeid.
Jeg fikk en regning på kr 984,-
Dette ble betalt inn på konto til Arvato:
- På riktig dato, 25.04.2018
- Riktig kontonr.
- Riktig KID nummer
- Riktig beløp
22.05.2018 fikk jeg ett brev med inkassovarsel fra Arvato. Her var det lagt på 70 kr i purregebyr og med betalingsfrist 23.05.2018
Jeg sendte mail samme dag, og gav beskjed om at denne regningen var betalt.
La også ved utskrift fra banken som viste dette.
Med KID nummer, beløp, dato, mottakskonto og navn på betaler.
28.05.2018 svarer Arvato på mail at de ikke klarer å finne betalingen.
De lurer på hvilken konto det er betalt fra.
Litt senere samme dag, før jeg fikk mulighet til å svare, sendte de saken til inkasso.
31.05.2018 fikk jeg brev i postkassen fra inkassofirmaet Gothia.
Da var regningen blitt kr 1.341,56
Jeg ringte da Gothia samme dag.
De gav beskjed om at jeg måtte kontakte Arvato igjen.
Jeg kontaktet S’banken for å høre om det kunne være noe feil der. Det var det ikke.
De mente at jeg skulle sende en ny kvittering til Arvato, og hvis Arvato fremdeles ikke klarte å finne ut av det, kunne de kontakte S’banken. Da kunne også banken sende den samme kvitteringen.
Dette ble formidlet på mail til Arvato 31.05.2018.
1,5 måned etter at de hadde fått betalingen, klarte de å finne den.
Da hadde det gått mange mail fram og tilbake.
Link til en annen som også har erfaring med Arvato:
https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/arvato-financial-solutions-for-noe-skitt-1.448120
Per M
mer enn ett år siden
Har alltid opplevd god service her! Gode råd er gratis hos fotovideo!
johnivara
mer enn ett år siden
Jeg har vært mye innom butikken og har alltid blitt godt behandlet og fått kyndig veiledning fra hyggelig betjening. Anbefales!
Anonym bruker
mer enn ett år siden
Jeg handler alltid mitt fotoutstyr på Fotovideo. Topp service, stort utvalg og gode priser!
Anonym bruker
mer enn ett år siden
Har kjøpt det meste av mitt utstyr her - bra utvalg og bra priser, men det viktigste er at du alltid får gode råd av kyndige ansatte.
Kriss
mer enn ett år siden
Kjøpte kamera og fikk mye gode tips og råd.
Betjeningen var ikke “pushy” og de var genuint interessert i at jeg skulle bli fornøyd.
Nøkkelord mangler