Vanlige spørsmål om firma og firmasøk

Her har vi samlet vanlige spørsmål og hjelp til de som ønsker å søke etter bedrifter, virksomheter og produkter hos Gule Sider. Vi har også samlet informasjon til deg som driver en bedrift og har tanker om din synlighet på Gulesider.no.

Hvor ofte oppdateres bedriftsinformasjonen?

Firmanavn, adresse og telefonnummer er basisdata som oppdateres en gang i uken. Bedriftenes profilsider oppdateres en gang daglig. Hvis du er bedriftseier, kan du enkelt oppdatere bedriftsinformasjonen din på Gule Sider. Søk etter din bedrift, og velg "Endre dine detaljer". Du signerer deretter endringene dine med BankID.

Hvorfor er det vanskelig å finne bestemt informasjon, for eksempel om et lokalt kontor, selv om jeg søker etter riktig område?

Dette kan skyldes at bedriften har valgt å samle alle telefonnummer under en og samme adresse. I disse tilfellene må søket foregå i området (eller hele landet) hvor det øverste telefonnummeret er representert. Klikk deretter på adressen som står på trefflisten, for å se lokalkontorenes telefonnumre.

Hvorfor finner jeg ikke bedriften som jeg vet er i en bestemt gate?

Noen bedrifter har mange kontorer, og velger å legge all adresseinformasjon på ett sted. Hvis du da søker på en bestemt gate, og bedriften ikke har oppgitt den adressen som grunnleggende informasjon, finner ikke søkemotoren den.

Hvorfor havner noen bedrifter øverst, når de egentlig burde være lenger ned i følge alfabetisk rekkefølge?

Søkeresultatene presenteres med bedrifter som har mest informasjon først. Deretter vises bedrifter med like mye informasjon i alfabetisk rekkefølge.

Hvorfor kan jeg ikke finne en bedrift i et område der jeg vet at det skal ligge?

Hver bedrift får en områdetilhørighet ved hjelp av adresseinformasjonen eller området bedriften betjener. Hvis du ikke finner en bedrift i et område der du vet det ligger, kan det være tre årsaker til dette:

  • At bedriften er lokalisert i et tilstøtende område. Prøv å utvide søket til et område som er litt større, for eksempel en kommune.
  • At Gule Sider har feil adresseopplysninger om bedriften. Prøv å søke etter det nøyaktige firmanavnet, og la områdefeltet stå tomt. Send gjerne en feilmelding om dette til vår kundeservice.
  • At bedriften ikke er inkludert i Gule Sider.

Kan jeg dele en bedrifts informasjon?

Ja, det kan du. Finn en bedrift og velg "Del", deretter klikker du på "Kopier". Du kan deretter velge å dele lenken ved å lime den inn i for eksempel en e-post, som en tekstmelding eller på sosiale medier.

Jeg vil ha hjelp med min digitale markedsføring – hvordan gjør jeg det?

Er du bedriftseier og ønsker hjelp til din digitale markedsføring på Gule Sider, og andre digitale plattformer? Vi kan hjelpe deg med alt fra økt synlighet på Gule Sider i form av forbedret profilside og bannere, til annonsering på Google, annonser på Facebook og en helt ny, moderne og mobiltilpasset hjemmeside. Kontakt oss så hjelper vi deg! Du finner all informasjon om hvordan vi kan hjelpe deg med markedsføringen på vår annonseside.

Spørsmål om faktura

For spørsmål om faktura, kontakt vår kundeservice. Telefon: 22 74 92 80.